Jakich formalności należy dopełnić, aby BUP mogło świadczyć usługi płatnicze za pośrednictwem agenta?
Biuro usług płatniczych zamierzające świadczyć usługi płatnicze za pośrednictwem agenta lub przez oddział, powinno wystąpić z wnioskiem o wpis do rejestru agenta/oddziału.
Agent/oddział może rozpocząć prowadzenie działalności w zakresie usług płatniczych po uzyskaniu wpisu do rejestru.
Z wnioskiem o wpis agenta/oddziału występuje biuro usług płatniczych.
Do wniosku należy załączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej za dokonanie wpisu, gdy wniosek dotyczy rozszerzenia zakresu działalności poprzez dodanie agenta/oddziału.
Opłata jest stała (niezależna od ilości agentów/oddziałów objętych wnioskiem o wpis do rejestru) i wynosi 308 zł.
We wniosku o wpis agenta należy wskazać imię i nazwisko albo nazwę (firmę) agenta oraz adres i siedzibę albo adres głównego miejsca wykonywania działalności agenta. Natomiast we wniosku o wpis oddziału wpisuje się nazwę i adres oddziału.
Podpisany przez wnioskodawcę lub jego pełnomocnika wniosek o wpis agenta/oddziału (wraz z dokumentem potwierdzającym uiszczenie opłaty skarbowej za wpis w odpowiedniej wysokości i ewentualnie opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w wysokości 17 zł, przy czym nie dotyczy to przypadku pełnomocnika przedsiębiorcy wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) należy złożyć w biurze podawczym KNF
lub wysłać na adres:
Komisja Nadzoru Finansowego
Departament SKOK i Instytucji Płatniczych (DSI)
ul. Piękna 20
00-549 Warszawa
Wpisu agenta/oddziału dokonuje się w terminie 7 dni od dnia otrzymania przez KNF kompletnego wniosku. Następnie KNF wydaje zaświadczenie, które jest przesyłane do wnioskodawcy. Po dokonaniu wpisu agenta/oddziału, jest on widoczny w rejestrze dostępnym na stronie internetowej KNF i może rozpocząć działalność.