Jak uzyskać wpis w rejestrze KNF?
Wpis biura usług płatniczych do rejestru dokonywany jest na podstawie wniosku składanego do KNF. Poniżej znajdziecie Państwo informacje pomocne w prawidłowym wypełnieniu i złożeniu wniosku, co pozwoli uniknąć jego długiego procedowania czy odrzucenia ze względu na braki formalne.
Elektroniczny formularz wniosku
W celu ułatwienia składania wniosku i zagwarantowania, że zostanie on prawidłowo wypełniony, KNF na swojej stronie udostępnia elektroniczny formularz wniosku. Taki wniosek jest dostępny pod poniższym adresem:
https://erup.knf.gov.pl/Input/faces/dataPreEdit.xhtml
Jednocześnie zwracamy uwagę, że po wypełnieniu elektronicznego formularza wniosku należy go wydrukować i przesłać w formie papierowej do KNF.
Przed złożeniem wniosku o dokonanie wpisu do rejestru, należy uiścić opłatę skarbową w wysokości 616 zł, a dokument potwierdzający jej uiszczenie należy przekazać do KNF razem z z tym wnioskiem.
Zmiana wpisu do rejestru dotycząca rozszerzenia zakresu działalności o agentów lub oddziały (niezależne od ich liczby) podlega opłacie skarbowej w kwocie 308 zł.
Niezależnie od sposobu wypełnienia wniosku, powinien on zostać podpisany przez wnioskodawcę lub jego pełnomocnika (wraz z załączonym oświadczeniem), a następnie wysłany na adres:
Komisja Nadzoru Finansowego
Departament SKOK i Instytucji Płatniczych (DSI)
ul. Piękna 20
00-549 Warszawa